כל הסיבות הנכונות לגור בצור יצחק

הרוכשים הראשונים שקנו דירות על הנייר עשו עסקה מעולה. המחירים בישוב הקטן ממשיכים לעלות. הוא הפך ליעד מבוקש בקרב משפחות צעירות  שרוצות לגור בסביבה קהילתית, להרגיש את הטבע וכל זה במחיר שפוי.

 

אז  מה מיוחד בצור יצחק?

צור יצחק הוא ישוב קהילתי הנקרא ע"ש ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. הוא שייך למועצה אזורית דרום השרון והוא ממוקם במורדות המערביים של הרי שומרון, אל מול עמק המרזבה המזרחי של השרון, בסמוך לכוכב יאיר, צור נתן וטייבה. סובבים את היישוב יער צור יצחק עם חורש ים תיכוני ואפיק נחל אלכסנדר אשר מתגוררות בו באופן חופשי וטבעי חיות בר שונות.

 

אזור השרון נחשב לריאה הירוקה של מרכז הארץ והוא הפך בשנים האחרונות לאחד מאזורי הנדל"ן המבוקשים. במקביל לערים הגדולות והנחשבות באזור השרון ישנם ישובים כפריים / חקלאיים שערכם הנדל"ני ממשיך להאמיר. האזור אומנם צומח מבחינת יחידות הדיור, אזורי התעסוקה, כבישים ומקומות הבילוי, אך המועצות האזוריות מבינות את החשיבות של אזורים ירוקים במרכז הארץ וממשיכות לשמור על אופיו הכפרי, לכן בניית יישובים חדשים כדוגמת צור יצחק הם יחסית נדירים לאזור.

 

צור יצחק הוקם במסגרת "תוכנית שבעת הכוכבים" של משרד הבינוי והשיכון. מטרת התוכנית היא להקים ישובים קהילתיים ויצירת רצף התיישבותי יהודי, בציר הגבעות לאורך כביש 6.

 

בשנת 2007 החל האכלוס של הישוב וכלל כ – 60 משפחות, היום לקראת סוף 2018 יש כבר כ - 1800 משפחות והבנייה עדיין בעיצומה.

 

 

צור יצחק מקור: ועד מקומי צור יצחק

 

 

בתחילת הדרך שיווק יחידות הדיור בישוב היו במחירי מציאה, אפשר היה לרכוש דירה ב – חצי מיליון ₪ ומי שהשכיל לרכוש דירות בשלב הראשוני עשה עסקה מצוינת, הוא הכפיל ואף שילש את ערך הדירה שרכש. אכלוס הבתים והקרבה לכביש חוצה ישראל (כביש 6), הפכו את הישוב אטרקטיבי ומבוקש יותר וגם בניית אזורי תעשייה ומסחר חדשים שהוקמו באזור ויצרו מקומות עבודה זמינים, הוסיפו לביקוש ומחירי הדירות בצור יצחק ממשיכים לעלות בהדרגה.  

 

גולת הכותרת של הקמת היישוב הן תשתיות תת קרקעיות המוסתרות מהעין. חשמל, תקשורת, גז. הכל זורם ומובל לבתים מתחת לאדמה. גם פחי האשפה הם תת קרקעיים והם מונעים ריחות לא נעימים וכניסת בעלי חיים לתוכם ופיזור האשפה מהם. 

 

מקור: ועד מקומי צור יצחק

 

צור יצחק הוא ישוב חילוני בעיקרו. אוכלוסיית הישוב מאופיינת בזוגות ומשפחות צעירות, העוסקים רובם במקצועות חופשיים, היי-טק ופיננסי, ממעמד סוציו אקונומי ממוצע.

 

משפחות שרצו לזכות באיכות חיים, לנשום אוויר צח, להתעורר לקול ציוץ ציפורים ולאפשר לילדים חיים חופשיים ומאושרים בישוב קהילתי קטן ומגונן.

 

מכיוון שהוא ממוקם בסמיכות לקו התפר הוא זוכה לעדיפות גבוה באבטחה. גדר התראה מקיפה את הישוב ויש שער כניסה מאובטח אשר מסייעים לגרף פשיעה נמוך בהשוואה לסטטיסטיקה הארצית.

 

צור יצחק מאופיין בדו קיום מיוחד אשר נרקם בין התושבים היהודים והערבים באזור. ראשי הרשויות משתפים פעולה אלו עם אלו ועם משטרת ישראל והצבא,  וביחד עם מערך המתנדבים של התושבים הם הופכים את החיים ביישוב לנעימים, רגועים ובטוחים. בנוסף לביטחון, דו קיום כלכלי מסחרי ועסקי בין התושבים היהודים והערבים באזור הוא דבר שבשגרה, הם עובדים וקונים זה לצד זה בשלום ובהרמוניה.

 

מקור: ועד מקומי צור יצחק

 

הצלחת היישוב וגידול האוכלוסייה הביאו כמובן לצורך במבני ציבור וחינוך נוספים. ביישוב פועלים היום  2 בתי ספר יסודיים לכיתות א' – ו' אשר הילדים בו מעורבים בקהילה, מתחנכים להיות בוגרים אשר מעיזים לחלום ובעלי אמונה ביכולתם ליזום לשנות ולהשפיע על סביבתם.

 

בישוב קיימים 25 גני ילידם לגילאי 3-6 וכן שני מעונות יום לגילאי 0-3 כשמעון נוסף עתיד להיבנות בשנה הקרובה.

 

ילדי חטיבות הביניים והתיכון לומדים במועצה. בשבועות האחרונים החלו פגישות בנושא הקמת חטיבה עליונה בישוב.

 

 מקור: ועד מקומי צור יצחק

 

 

מה עוד בצור יצחק

 

לשלושת קופות החולים הגדולות יש מרפאות ביישוב. ומופעל גם מרכז קהילתי עם חוגים ופעילויות תרבות לגדולים ולקטנים. מרכז מסחרי קטן פועל בישוב ובחודשיים האחרונים החלה פתיחתו של מרכז בילוי וקניות ובימים אלה נפתחות בו עוד ועוד חנויות. בצמוד למרכז זה קיימת השדרה המרכזית עם עצים, מדשאות, פינות הצללה ומתקנים לקטנים. במקביל בשבועות הקרובים יפתח הפארק האתגרי בו יוכלו התושבים להינות מפארק חבלים עצום.  במרחק של כמה דקות נסיעה יש מרכזים גדולים יותר, גם בישוב כוכב יאיר הסמוך וגם בכניסה לכפר סבא (מרחק נסיעה של כמה דקות) יש מרכזי בילוי ומסחר גדולים במיוחד.

 

אז אם אתם רוצים להישאר יחסית קרובים למרכז ובכל זאת להתעורר לקול ציפורים אל מול הנוף, צור יצחק זו בהחלט אופציה מצוינת והזדמנות נדל"ן טובה, תבדקו בעצמכם.